اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

«کرونا» مصرف اینترنت در خراسان‌جنوبی را ۳ برابر کرد

سرپرست مخابرات منطقه خراسان‌جنوبی گفت: میانگین حجم مصرف اینترنت کاربران بعد از شیوع کرونا در این استان حکایت از افزایش ٣٠٠ درصدی دارد.

«کرونا» مصرف اینترنت در خراسان‌جنوبی را ۳ برابر کرد

حسن آذری‌نصرآباد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، با بیان اینکه همه شهرستان‌های خراسان‌جنوبی مجهز به تکنولوژی اینترنت نسل سوم و چهارم هستند، اظهار داشت: علاوه بر نقاط شهری ۱۷۴ روستا از اینترنت پرسرعت بهره‌مند شده‌اند.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و حضور بیشتر در فضای مجازی، بیان داشت: طی این مدت مصرف اینترنت در استان نسبت به قبل افزایش چشمگیری داشته و ظرفیت پهنای باند ورودی استان ۲۵۰ درصد افزایش داشته به‌نحوری که پهنای باند مورد نیاز مشترکین تأمین شده است.

سرپرست مخابرات منطقه خراسان‌جنوبی افزود: بررسی صورت گرفته از وضعیت اینترنت از اول اسفندماه تاکنون حاکی از افزایش مصرف کاربران در شبکه اپراتورهای تلفن همراه و ثابت است به‌نحوی که مصرف اینترنت در حال حاضر نسبت به قبل از زمان شیوع کرونا ٣٠٠ درصد افزایش یافته است.

آذری‌نصرآباد به ارائه ۱۰۰ گیگابایت اینترنت رایگان به مشترکین اینترنت ثابت اشاره و عنوان کرد: این بسته تشویقی با هدف عدم تردد مردم در در اماکن عمومی، ماندن در خانه و استفاده مناسب از فضای مجازی برای فعالیت‌های روزمره و بهره‌مندی از خدمات الکترونیکی است.

وی از افزایش آمار مشترکان اینترنت در استان خبر داد و عنوان کرد: از زمان اعمال شدن ترافیک ۱۰۰ گیگ هدیه اینترنت رایگان تعداد مشترکان اینترنت  ADSL به بیش از ۶۰ هزار رسیده که در مجموع ۸۰ درصد به مشترکین آنلاین استان اضافه شده است.

سرپرست مخابرات منطقه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه مخابرات خراسان‌جنوبی برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا خدمات غیرحضوری به مردم ارائه می‌دهد، مطرح کرد: در طرح ملی جلوگیری از شیوع بیماری کرونا و جلوگیری از تجمعات غیر ضروری مردم، مخابرات با ارائه طرح‌های مختلف و اینترنت خانگی رایگان مردم را به ماندن در خانه تشویق می‌کند.

آذری‌نصرآباد با تأکید بر اینکه تمامی خدمات شرکت مخابرات از طریق کانال‌ها و درگاه‌های متفاوت و متنوع بدون نیاز حضوری مردم، ارائه می‌شود، تصریح کرد: مشترکان می‌توانند از سامانه ۲۰۰۰، کد دستوری #۲۰۲۰*، پرتال شرکت مخابرات به آدرس www.tci.ir، سامانه ۲۰۱۱۷، سامانه ۲۰۲۰، سامانه ۲۰۱۰، سامانه ۹۹۹۰ و شماره ۰۹۱۲۹۹۹۰ برای رسیدگی به امور خود استفاده کنند.

انتهای پیام/69039/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول